Bortsprugnga katter

Zewz

Trådstartare
Anmäls de nånstans? Har strukit omkring en liten katt-tjej här i snart två veckor, mager som synden men jättesocial.

Vi bor på ett sådant sätt att jag tvivlar på att den "hör hemma" här, långt till grannar osv. Har dessutom aldrig sett henne innan.

I morse när jag var ute med hunden strax innan sex låg hon ihopkrupen i det blöta gräset intill en lada, och när jag kom hem igen vid tre låg hon på samma ställe.
Hon är inte märkt och har inget halsband. Vill inte ta mig an henne eftersom hon förmodligen har ett hem någonstans, men hon verkar minst sagt bortkommen.
Ska kolla i den lokala butiken efter nån lapp, men annars, vad kan jag göra? Polisen sköter väl inte sånt?

Sv: Bortsprugnga katter

Okej. Jag ringde polisen, de hade inget om henne.
Får höra med "grannarna" nästa gång jag går förbi med hunden.

Sätt upp lappar själv i affären och på andra ställen. Man kan annonsera på olika katthemssidor.
Du kan prova att sätta på henne ett halsband med namntub och skriva en lapp med ditt namn, telenr och att du undrar om hon är hemlös eftersom hon är så mycket hos dig.
Det kan finnas risk för att katten är dumpad, du kan höra efter med närmaste katthem om de kan hjälpa till.
Ge den gärna mat så länge för om den har en ägare så verkar det inte som hon hittar hem.

Okej. Tack för svaret. Ska in till affären imorgon, får fixa några lappar att sätta upp.

Hon har faktiskt fått lite torrfoder (hundfoder) av mig. Dock inte inne på gården, utan där jag stött på henne - i skogen, i nån kohage osv. Och det äter hon med god aptit.

Skulle hon dröja kvar i flera veckor får hon väl helt enkelt flytta in. Varken jag eller sambon skulle ha något emot det :)

Om hon är såpass mager så är hon antingen dumpad, vilse eller har dåliga ägare.
I vilket fall skulle du väl lika gärna kunna ta dig an henne medan du ringer till polisen, sätter upp lappar i olika affärer och annonserar på internet.

Ingen efterlysning i affären, inget i stans enda djurtillberhörs-affär, polisen visste som sagt inget.
Naturligtvis åkte jag ifrån de lappar jag gjort själv, får försöka komma ihåg imorgon.

Hon låg kvar på samma ställe i morse, så hon fick en hög torrfoder, men nu på eftermiddagen har hon inte synts till. Får se vad som händer. Tur att det är hyfsat varmt på nätterna i alla fall. Lider med den lilla kraken..

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 303
Senast: LevelSkin
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama