Bort, bort, bort med kraftfoder

R

Rikkan

Härligt att få dra bort kraftfoder och ge ett bra hö istället! *myser* :smirk:
 
Inte för att vara elak, men vad vill du uppnå med inlägget? Tala om att du hittat ett hö värt namnet och tycker det är SKÖNT att slippa ge en massa (dyrt) kraftfoder eller vad?

*inte riktigt med*
 
Ville bara skriva ett sprudlande glatt inlägg! ;)
Det är inte alltjämt jag finner bra hö, vilket några här inne vet och det var därför jag med detta meddelar min glädje.

Blir inte du glad när du har ett bra hö?
 
Vad roligt! Jag fick oxå leta länge innan jag fann ett bra hö, så jag vet hur lycklig man är när man funnit det man letat efter! Grattis! :)
 
Blir inte du glad när du har ett bra hö?

Nja, med handenpå hjärtat så nej, inte direkt. Jag blir ju absolut inte ledsen elelr något, jag blir mest 'ingenting' Jag FÖRVÄNTAR mig att det ska vara bra, och är det inte det så åker det i retur till bonden och jag kräver nytt ;)

Men däremot första gången jag fick höanalysen i handen på hö från den här bonden, DÅ var jag sprudlande glad =) Så jag förstår precis hur du menar, men jag är såpass kinkig att jag kräver och färväntar mig att få en analys som 55 - 65 gram srp/kg foder och SRP/MJ-kvot på 7.

Mens om sagt, det var inte för att kritisera, jag bara undrade vad du egentligen ville med ditt inlägg, men nu har du ju förklarat det.
 
Så känner jag med :). Känns så bra att kunna ge massor med hö till pållen! :)
 
Skönt att höra att man inte är ensam om denna typen av lycka! :D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 638
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej jag undrar hur det gått för er som opererat bort ett häst öga .Min fick sitt bortopererat nu allt har gått bra,men dom sa idag att...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Toodiloo
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp