Börjes och Hööks produkter. Kommentarer tack!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HubbNubb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 554
H

HubbNubb

Nån som har Börjes läderridstövlar som finnsi katalogen och kan kommentera kvaliteten?
1315.jpg

Hi light kavalkade hjälmen, hurdan är den?
1207.jpg

1032.jpg
Är denna helt dålig, eller håller den för en som tävlar typ 2-3ggr i året?! ;)

Är hööks halaren verkligen värd sina pengar eller lönar det sig köpa en helt "van

Sv: Börjes och Hööks produkter. Kommentarer tack!

Jag har ingen av dom där produkterna men jag tycker att deras grejer duger bra. Har en hjälm från börjes och den funkar hur bra som helst. Med tanke på att det är billigare så kan man köpa nytt oftare. SÅ jag tror nog att den där kavajen funkar perfekt om man inte tävlar så jätte ofta.

Jag har ingen av grejerna än, men har beställt stövlarna. Borde få hem dom i slutet av denna veckan, någon gång nästa vecka, och kan om du påminner mej (här i tråden eller PM) säga vad jag tycker om dom då. Det jag har hört om dom är att de ska vara små i storlekarna.

Hjälmen vet jag inget om. Kavajen har jag hört ska vara väldigt, väldigt stor i storlekarna (men vet alltså inte själv, utan det är bara vad jag hört av andra).

Russis skrev:
Jag har ingen av grejerna än, men har beställt stövlarna. Borde få hem dom i slutet av denna veckan, någon gång nästa vecka, och kan om du påminner mej (här i tråden eller PM) säga vad jag tycker om dom då. Det jag har hört om dom är att de ska vara små i storlekarna.

Hjälmen vet jag inget om. Kavajen har jag hört ska vara väldigt, väldigt stor i storlekarna (men vet alltså inte själv, utan det är bara vad jag hört av andra).

Du får rapportera sedan hur stövlarna är, det är ju jättebilliga (har en stram studiepenning att leva på ;) ).

Man får väl prova och testa tills man hittar den rätta storleken. Kavajerna på bilderna ser stora ut på de som har dem på. :)

Under kavajbilden ska det stå:

Är hööks halaren värd sina pengar, eller lönar det sig köpa en helt vanlig halare? När ja läste texten om den så lät ingenting särskilt speciellt jämfört med en vanlig halare.

Sedan reflexrocken, är den värd sina pengar? Vattentät?

Jag har kavajen, den är väldigt stor i storleken! Jag har en 36:a och den är några nummer för stor... inte i armarna men "runt om" skulle kunna sy in den ungefär 20 cm, om inte mer*och jag skämtar inte* ;)
Vet inte om det bara är min som är jättestor...

Magnum skrev:
Jag har kavajen, den är väldigt stor i storleken! Jag har en 36:a och den är några nummer för stor... inte i armarna men "runt om" skulle kunna sy in den ungefär 20 cm, om inte mer*och jag skämtar inte* ;)

Oijdå.. :) Måste komma ihåg det när jag nångång får råd att beställa den! Hur är kvaliteten på den?

Upp upp. Saknar ännu kommentarer om Hööks ridhalare och reflexrocken.

Russis skrev:
Jag har ingen av grejerna än, men har beställt stövlarna.

Har du fått dem än? *nyfiken som få* ;)

Magnum skrev:

Samma här!! :crazy: :crazy:

Jag har haft gamla modellen på stövlarna (prisvärda och sköna! blev dock aldrig särkillt mjuka) och hjälmen som "hemmahjälm"
har verkligen passat ändamålen :)

Lonely skrev:
Jag har haft gamla modellen på stövlarna (prisvärda och sköna! blev dock aldrig särkillt mjuka) och hjälmen som "hemmahjälm"
har verkligen passat ändamålen :)

Det är just vad jag vill ha dem till. Lite lyxigare greijer, men endå för hemmabruk! :)

Mia

Vad i helsike är en halare?

Magnum skrev:

det är kanske för att ha väst under

Tican skrev:
Vad i helsike är en halare?

Hoppsan. Ridoverall menade jag. (Halare betyder det samma, men på finlandssvenska) :o

Ja, kavajen är stor :p Jag har en 38, och kan ha säkerhetsvästen under (och en dunjacka om jag vill ;))
Har vanligtvis ca 40-42 på jackor och sånt.

Har en ridoverall från Hööks som jag älskar.. :love: Varm, lätt att rida i går att "fälla ner" överdelen när man pysslar i stallet m de skulle blir för varmt enda nackdelen jag kan komma på är att gummibanden under fötterna töjer sej så benen åker upp när man rider men det är lätt att fixa nya..

Jag vill också ha kommentaren om regnjackan. Är den bra? Har tänkt köpa en.

Nu har jag fått hem stövlarna, läs tråden Börjes-inköp! :)

Liknande trådar

P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Elizette
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 618
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka