Börjar säsongen lida mot sitt slut????

Welsh

Trådstartare
Ja hur går det för er andra med hingstar? Kommer det fortfarande ston till er för första bet eller är det bara ston som gått gall som kommer till er så här sent?

I går fick jag ett sto som blev nobbad att komma till en annan hingsthållaren då de ansåg att säsongen var slut nu.
I morgon kommer det ytterligare 2 ston hit.
I mars kom det 1 sto
april 3
maj 2
juni 5
juli 5
aug 4 hitills
hur ser det ut för er? Vilken månad toppar för er? Då menar jag bara första betäckningstillfället för stoet.

Sv: Börjar säsongen lida mot sitt slut????

*ASG*
Jo, här är säsongen slut för lääänge sen.. :p
Lille Zeb betäckte ett av mina ston i juni, sen var han iväg till en kompis för att betäcka hennes sto + att bli inriden (bra byte, va? :p). Och that's it!

:angel: :angel: :angel: :angel:
Maj: 2
Aug: 1 (idag se tråd första och sista fribetäckningen) :D

Om gud svarar på mina böner om att stoskrället skall släppa ägget inom de närmsta dygnen så är hans säsong definitivt slut för säsongen (har inte fler ston nu :D ) Blir bara försök i denna brunst på sista stoet blir för sent sedan, annars får hon påbörja sin omskolning till hopphäst redan nu. (Kanonhoppare använd enbart till dressyr tidigare)

Här är säsongen slut, sista stoet (omlöpare) slog ifrån igår.
Juni var vår topp-månad med 10 ston till NF-hingsten och ett (hans enda) till minihingsten.

Hlsn Helena

Senast ändrad:

Snart hoppas jag... Har ett krångelsto kvar. Har precis gått ur brunst (och är betäckt).
*hoppas*

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 077
Senast: __sofia__
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: Novalisa
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 146
Senast: Pilot
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 109
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka