nasbom
Trådstartare
För ett år sedan fick vi en brun fölis efter Aerline H, en vit hingst.
mamman&mormor är brun, har Ragazzo, Condor M och Flamingo i sig.
Nu är min sötnos 1 år och börjar få gråa strån på kroppen. Lägger in bilder då det är mycket lättare än att beskriva med ord.
Här är på vänster sida, på stället det synd mest.
Och höger, där det är utspritt med strån lite varstans.
Och sist en bild på hela henne så ni får se helfärg.
Fick inga superbilder, men ni förstår ju iafl vad det är jag menar.
Undrar vad de gråa stråna är där för? kan det vara så att den lilla delen skimmel börjar visa sig i damen?
Värt att nämna med är väl att hon i Januari gick omkull i hagen och fick en fraktur på höften. Vilade 3 månader i box men är nu frisk från det. Kan detta ha något med det att göra?
Man blir ju som ägare lite nyfiken vad det är som händer, en vän hade ju en häst som skimla av vid 6års ålder efter att ha vart fux och var kritvit efter några år..
Tacksam för svar av er goda och kloka avels bukare!
mamman&mormor är brun, har Ragazzo, Condor M och Flamingo i sig.
Nu är min sötnos 1 år och börjar få gråa strån på kroppen. Lägger in bilder då det är mycket lättare än att beskriva med ord.
Här är på vänster sida, på stället det synd mest.
Och höger, där det är utspritt med strån lite varstans.
Och sist en bild på hela henne så ni får se helfärg.
Fick inga superbilder, men ni förstår ju iafl vad det är jag menar.
Undrar vad de gråa stråna är där för? kan det vara så att den lilla delen skimmel börjar visa sig i damen?
Värt att nämna med är väl att hon i Januari gick omkull i hagen och fick en fraktur på höften. Vilade 3 månader i box men är nu frisk från det. Kan detta ha något med det att göra?
Man blir ju som ägare lite nyfiken vad det är som händer, en vän hade ju en häst som skimla av vid 6års ålder efter att ha vart fux och var kritvit efter några år..
Tacksam för svar av er goda och kloka avels bukare!