Börja tävla :)

M

Moej

Nu har jag blivit tävlingssugen. Men jag vet inte alls hur man börjar. Vill helst tävla i dressyr eller western, men i början väldigt lätta saker eftersom min häst är lite nervös. Hur börjar man och hur hittar man tävlingar? Kan inte tävla på ridklubben här, hon är gammal ridskolehäst och alla hatar henne där :cry:

Sv: Börja tävla :)

Om ridklubben inte passar, så kolla om det finns clear rounder i närheten, det är som tränings-tävlingar.
Åk på många sådana innan ni är riktigt klara.
Lc i dressyr å Lb kan ni säkert tuffa runt på några clear rounder, å då behövs inte några licencer eller liknande, men grönt kort kan behövas. Hör med den arrangerande klubben!

Varför hatar alla henne på ridskolan?
Även om du åker dit med henne så är det inte personalen eller folket på klubben som kommer dömma er i en dressyr klass.
Utan en dommare.

Hon var lite hemsk där. Det är klubbtävling jag tänker då på, då är det någon ridlärare som dömer :crazy: ´

Ska titta runt lite :)

Ajdå, ja skippa den klubbtävlingen så satsa på någon närliggande istället.
CR brukar finnas lite varstans. OCh brukar kosta omkr. 50:-/start.

Det går inte så bra för mig att hitta nåt.. Är inte så duktig på att söka :D Men får väl fråga någon istället för att söka på internet.

Att hitta CR på internet är som att leta efter en nål i en höstack.
Ring till de olika ridskolorna i din närhet och fråga. Finns det privata ryttarföreningar? Ring och hör hos dom oxå.

Var mycket på ridskolan när din häst stod där och jag kan inte minnas att man hatade henne. Hon var framför allt en jättego´tjej. Anledningen till att man sålde henne, var att hon inte passade i verksamheten, utan var en liiite för känslig dam för det.

Vi ordnar emellanåt småtävlingar hemma, för att alla ska få en chans att tävla, även om man inte har möjligheten att åka iväg.
Tyvärr bor vi geografiskt, något olägligt till, vad gäller hästtävlingar och har minst ca 12 mil till närliggande ridklubb. Och tävlingar är inget det direkt dräller om, i faggorna, tyvärr.....

Den 5 maj kommer vi att ha en liten dressyrtävling hos oss och jag garanterat att du är lika välkommen med din häst, som någon annan häst.

Bedömning kommer, som du säger, att göras av vuxna instuktörer, som säkerligen dömer dig och din häst efter dagsformen, och inte efter hur hon var på ridskolan för X antal år sen.

Du är välkommen till oss, men om du ändå känner att det "tar emot" så kan du gå in på norrbottens ridsportförbunds hemsida(finns som länk från våran ridklubbs hemsida) och klicka på Tävling. Sen är det bara att leta sig fram till om man vill rida lokal eller regional och vart man vill fara.

Lycka till!!!

kicki71 skrev:
Den 5 maj kommer vi att ha en liten dressyrtävling hos oss

Yeeeey, äntligen! :banana: Tänk om man skulle våga ställa upp.. är det hopp också eller bara dressyr?

Moej:

Jag skulle verkligen se fram emot att se dig och Molly på tävling. Tror att du överdriver lite, jag har aldrig hört någon säga något illa om Molly! Däremot har jag hört folk prata varmt om henne och hur fin hon är nu!
Och du, en sak till - man ska i vilket fall som helst strunta i vad folk tycker och tänker! Vill du tävla, så gör det! Det är trots allt inte för någon annans skull som du tävlar, utan för din egen skull.

Nej men så roligt att höra :) :) Jag har inte fått höra nåt bra om molly av en enda person (förutom en på turistbyrån), men däremot har jag fått höra mycket dumt om henne :mad: Skötaren blir alldeles förtvivlad när en viss ridlärare säger att Molly borde slaktas :cry:
Kanske skulle våga vara med på nån sån tävling..

Klart ni ska komma och "visa framfötterna". Våra hemmatävlingar är idealiska för den som vill känna sig för lite.....

Man ska nog inte ta allt så hårt som folk säger, för oftast menar dom nog inte det, när dom slänger ut såna saker, utan det blir nog mer som en klyscha. Nått man bara slänger ur sig utan att tänka efter.

I bland så har man "lust att skicka nån till slakt", särskilt när dom på ren jävulskap slängt av nån gullig liten unge, och dragit igång ett rejs i ridhuset, så man står där med gråtande barn, lösa hästar och ängsliga föräldrar!!!!

Men iaf så önskar vi er välkommna på våran (endast) dressyrtävling 5 maj. Anslag kommer inom kort att finnas på RKD. Du kan be Dolores_88 ringa mig, hon har mitt nr. så kan jag anmäla då, er om ni inte har vägarna förbi.

Nej, anslagen har inte kommit upp än men det kommer att ske inom en kort framtid. Skulle tro nångång i nästa vecka.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka