Börja rida avelssto

Raja

Trådstartare
Jag har tittat på ett trevligt sto som jag tänkt rida. Hon är 18 år och har varit i aveln de senast 8-9 åren. Tidigare var hon riden upp till LA dressyr och hoppad LB. Hon är just nu väldigt överviktig, har inte haft föl i år och inte igångsatt så hon ser ju ut lite som ett typiskt avelssto med ganska stor buk.

Hur har fölen påverkat hennes framtid som ridhäst?

Någon tävlingshäst ska hon ju inte bli men trots allt ridas och kanske tävlas i låga klasser och kanske gå lättare hoppträning.

Någon med erfarenhet av detta?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
5 007
Senast: Karoliten
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: mackan
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp