Börja om inkörning

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Undrar om ni har något bra tips att delge mig =)

Körde in min häst i Maj 2014, gick superbra, blev inkörd på en månad.

Han är 11 år och superlugn och snäll.

Nu e det så att sen han kom hem igen har han inte alls blivit körd ( av olika anledningar).....

Hur skulle ni börja med honom nu? Han är tömkörd mycket o det är inga problem.
Känns väl lite riskabelt kanske att sätta honom i vagnen direkt eller det hade ni gjort?
Ska han prova dra något först typ ett däck i paddocken eller likn? Något tyngre kanske?

Tacksam för råd :bow:

Jag hade börjat med skaklar hängandes längs sidorna, ev draglinor i däck några ggr för att se att han är lika lugn än o för att fräscha upp minnet! Satt honom för vagn om allt känts bra men haft en medhjälpare som kan börja fram vid huvudet men sakta o så småningom dra sig bakåt för att låta honom lalla på själv. :) Går säkert jättebra!

Liknande trådar

Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 980
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Övr. Hund Hejsan. Har en jämthunds kille ( 11 mån ) som tidigare i december 18 gjort en artroskopi i vänster armbåge fram. Han har alltid gått...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Delfinarie
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 704
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar