Börja med WE?

Hrannar

Trådstartare
Jag har ridit klassisk, AR och är nu inne på westernridning med min häst.
Jag har alltid varit nyfiken på working equitation, dock så hålls det på ridskolor i min närhet, men jag är inte intresserad av att rida för nån ridskoleinstruktör, har själv varit det på ridskolan och vet hur nivån ligger.
Men finns det nån annanstans att åka och se träningar och ev börja åka på träningar med häst, själv bor jag i Jönköping.
Sen undrar jag om det blir fel i ridningen om man rider för en westerntränare och tränar WE , för då får man ju träna för en annan instruktör? Jag e väldigt mån om att rida med sitsen och inte händer.
Tacksam för svar! :-)

Sv: Börja med WE?

Hej! Ganska mycket aktivitet i Gbg/Kungälv. Det är ju inte jättelångt (?). Iaf kan du ju åka dit och titta. Nästa tillfälle jag vet är 19/6. Bara att googla.

Inte "handridning" - kommunikationen sker genom sitsen - men dressyrprogrammen är inte "typ reining".

Hittade denna tråd.............. där är det.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1106440

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 270
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 265
Senast: AmandaJ
·
Western Vill börja med att säga att jag anser inte på något sätt att det är westernridningens fel att min häst har blivit halt. Så slipper jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 639
Senast: Liten
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 469
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka