Börja med distans

R

Rianimare

Jag och min kompis skulle vilja börja med distans. Hon har ponny och jag har storhäst. Kan vi tävla "tillsammans"? Vad är det vi måste ha för licenser?
Tack!
//Marie o Sandra

Ni tävlar tillsammans. Det finns inga indelningar av ponny/häst.
Ryttarlicens behövs för att starta CR.
// Linda

Okej. Hur skaffar man det då? Inget grönt kort eller hästlicens eller nåt sånt då?
Tack

För att starta i distans (CR) krävs ryttarlicens, grönt kort och tävlingsbok.
Ryttarlicensen och grönt kort kan er lokala klubb hjälpa er med. Tävlingsboken måste man beställa enligt länken nedan.
Kika in på http://www.ridsport.se/distans-1.htm
där står mycket om allt.
// Linda

Startar både ponnys och häst i samam klass? Alltså att de tävlar på samma "villkor", asmma tider etc?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Emro
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: hhere
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
511
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama