Börja hoppa???

R

Rocco

Min häst är 11 år och har inte hoppat speciellt mycket, nästan bara löshoppning och kryss och lite bommar. Köpte honom för ca 2 år sen och mitt intresse har varit dressyr, men nu har jag blivit intresserad av hoppning oxå. Har tänkt och börja hoppa med honom men vet inte var jag ska börja???? Kan en äldre häst lära sig hoppa(han är ju inte så gammal)?? Skulle hemskt gärna vilja träna både dressyr och hopppning kanske även tävla, tror ni detta är möjligt????

//Rocco :banana:

jag tror inte att det ska vara några problem bara du tar det lungt och trav hoppar mycket i börgan på lägre höjder och öka sakta men säkert, så ska det nog gå bra.... :)

Det borde väl inte va några problem så länge som du tar det lungt.
Lycka till :)

Börja lungt, hoppa gärna lite små naturhinder så att hästen tycker det e kul. Om du tycker om att rida ut så kan du ju läga ut nån liten stock eller grenar eller något så blir det naturligt för den.. så gjorde ja när jag lärde min unghäst hoppa.. Det ska nog inte var några problem. Lycka till! ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Emro
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 269
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden