Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nå, när kan man börja ge piller?
Rock_89 - Om du vill ha kattungar från din katt nästa år så tycker jag det är helt ok. Jag tycker hon skall få p-piller, gå ut när hon känner för det och sen träffa nån kille hon tycker är snygg kille nästa år när det är dags. Jag blir ibland lite trött på "Förståsigpåarmänniskor" i alla kattforum som är så duktiga att de aldrig någonsin skulle låta sin katt utsättas för en enda risk i livet och som kastrerar/steriliserar sina katter omedelbart.
Jag kan ibland bli lite sur på att det verkar som att dessa förståsigpåare tycker att jag är en totalt usel och oansvarig kattägare som har låtit min "värdelösa" helt vanliga katt få kattungar.
Kära nån. Nog visste jag att jag skulle bli uppläxad.
Här som jag bor, långt ut på landet är det väldigt många som låter sina katter få ungar.. alla går på p-piller, tyvärr. Jag har aldrig hört någon som blivit smittad av nått bajs. Och helt seriöst, katter har klarat sig utan vår hjälp förut.. det är väl för guds skull inga porslins djur. Det är väl klart att jag tycker om och är lika rädd om min katt som dom som kastrerar och låtar sina katter äta dyrt foder på guldfat. Men Det låter inte så. Nu är jag oansvarig, självisk och en dålig kattägare .
Vår förr förra katt dog pga komplikatoiner efter sterilisering.
Jag menade inte bajs bajs utan jag menade att jag har inte hört häromkring att de blivit smittade av nått FIV.
Undviker man FIV om man steriliserar?
Cirkus hur mycket kostar en vaccinering? och hur mycket kostar en sterilisering?.. ca
Om du inte har råd att kastrera har du definitivt inte råd att föda upp en kull. Det är ganska mycket kostnader runt det. Vaccinationer, Id märkning, vet besiktningar avmaskning m.m.Nej. Vi kommer ge p-piller. Till nästa sommar/höst kommer vi ta ett uppehåll och låta henne få ungar. Efter det ska vi sterilisera henne. Och just nu har jag ingen som hellst möjlighet att kunna betala en sterilisering.
Nå, när kan man börja ge piller?