Mia_R
Trådstartare
Jag äter väldigt lite julmat då jag oftast är själv på jularna eller som i år ska jobba. Nu är jag dock bjuden på julbord på Operakällaren så det kan ju bli kul att testa något nytt, men när jag kollat det jag hittat på nätet verkar det vara bordsservering? Jag vill ju välja själv vad jag ska äta, inte få redan upplagda tallrikar med sånt jag definitivt inte vill ha.
Har någon ätit julbord på Operakällaren och vet om de har ett traditionellt julbord där man själv väljer maten eller hur gör man om man inte vill ha det de serverar? Jag har inget som helst intresse av att äta inlagd sill, strömming eller lax i någon form. Jag går ju inte heller ut för att äta mig mätt på potatis och vilket slöseri att servera mat som lämnas orörd på tallriken.
"Ambitionen är att alla gäster ska få en upplevelse liknande en avsmakningsmeny bestående av 8 serveringar och alla gäster vid bordet rekommenderas att äta i samma takt för bästa upplevelse.
1. Hummer och löjrom,
2. Sill och strömming,
3. Kalla fiskar och skaldjur,
4. Lutfisken,
5. Kallskuret,
6. Det småvarma,
7. Dessertostar från Androuets Osthandel,
8. Operakällarens stora Dessertbuffé. "
Tallrik 2 och 4 kommer jag inte att äta någonting alls av, tallrik 3 beror det på vad det är för skaldjur men fisken vill jag inte ha. Lax är bland det tråkigaste som finns oavsett tillagningssätt.
Har någon ätit julbord på Operakällaren och vet om de har ett traditionellt julbord där man själv väljer maten eller hur gör man om man inte vill ha det de serverar? Jag har inget som helst intresse av att äta inlagd sill, strömming eller lax i någon form. Jag går ju inte heller ut för att äta mig mätt på potatis och vilket slöseri att servera mat som lämnas orörd på tallriken.
"Ambitionen är att alla gäster ska få en upplevelse liknande en avsmakningsmeny bestående av 8 serveringar och alla gäster vid bordet rekommenderas att äta i samma takt för bästa upplevelse.
1. Hummer och löjrom,
2. Sill och strömming,
3. Kalla fiskar och skaldjur,
4. Lutfisken,
5. Kallskuret,
6. Det småvarma,
7. Dessertostar från Androuets Osthandel,
8. Operakällarens stora Dessertbuffé. "
Tallrik 2 och 4 kommer jag inte att äta någonting alls av, tallrik 3 beror det på vad det är för skaldjur men fisken vill jag inte ha. Lax är bland det tråkigaste som finns oavsett tillagningssätt.