Borde sova

Jag borde ha somnat för nästan tre timmar sedan. Men jag är klarvaken, trots att jag tog medicin man blir trött av redan vid halv sju.

Jag har ställt larmet på 6 i morgon bitti. Då ska jag gå upp, tänkte jag.

Hoppas du somnat nu. Jag planerar att gå upp 11. Kommer väl somna vid 03. Och vara färdig att sova vid 17 igen men lägger jag mig då blir det ju ännu knasigare. För jag kommer då att sova några timmar och sen sitta uppe till 03, somna 04 och så blir allt snett. Det är tröttigt nu. Men jag sover inte bra på nätterna. På dagen däremot.

Ska du göra nåt speciellt imorgon? Eftersom du ska upp tidigt, menar jag :).
Nä, hade ingen tid att passa. Men ville få en bättre dygnsrytm. Det sket sig kan man säga. Jag sov till 10. Kommer bli skitjobbigt att somna i kväll.

Nä, hade ingen tid att passa. Men ville få en bättre dygnsrytm. Det sket sig kan man säga. Jag sov till 10. Kommer bli skitjobbigt att somna i kväll.
Prova att sätt ett mer realistiskt mål nästa gång.
Om du ofta sover till nio, sätt klockan på 8:30. Eller 8:45.
När det fungerar att gå upp 8:30 kan du börja med 8:00

Osv

Du måste sätta mål efter dina förutsättningar annars kommer målen bli sjukt svåra att nå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
617
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 719
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025