Borde man inte fodra olika efter jobb?

Lenis

Trådstartare
Om jag exempelvis tränar hårt en dag, blir jag ju hungrigare, bränner mer & äter mer. Men med hästarna ska det alltid vara exakt foderstat som bara ändras gradvis efter att mängden träning ändras gradvis. Varför? Varför sks man inte öka lite vid en enstaka större ansträngning, eller kanske fler? Undrar :)
 
Foderstaten ska ju vara uträknad efter en veckas genomsnittligt arbete. Hästen blir ju inte hungrig på samma sätt som vi, så se till att hästen har ordentligt med grovfoder så behöver du inte fundera över sånt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 277
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 065
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 447
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 588
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp