Boots; få fast dessa tingestar!

Mampas

Trådstartare
Vet att denna tråd kanske skulle ligga annerstädes, men tror att ni islandshästfolk har råkoll på viktboots..?!
Ska tävla nästa helg med pållan...i T1..!*iiihk* nervös javisst!
Hursomhaver så blir hennes lyft lite "flashigare" med boots men jag får inte dem att sitta på plats! De bara lossnar och far. Har testat olika varianter. Gummi=uteslutet då de ger henne skav (eller lossnar) hur jag än sätter fast dem.

Nu till frågan, kan jag använda dubbelhäftande tejp för att få bootsen att sitta fast, vilket jag fått tipset att göra? Jag har Fipo här hemma "någerst" men tror inte att det står ngt om att dubbelhäftande tejp skulle vara ok?

Många hälsningar

Sv: Boots; få fast dessa tingestar!

Ja du kan använda dubbelhäftande tejp, men se till så att dina boots inte väger för mycket. Går det att få bort tejpen vid en hovbeslagskontroll kommer även den att räknas med i vikten.

Hej!

Ett tips är att använda dubbel häftande tejp, plus att dra åt bootsen med en vanlig tång. Ingen kraft i vätlden får loss dom då.

mvh Daniel

Dra åt bootsen med en tång?
Hur då?
Jag kan inte riktigt se det framför mig.

Dubbelhäftande tejp är också mitt tips precis som en del andra här ovan ;)

/Jenny, Skogsdala Islandshästar

Vart sätter du tejpen?
Men visst menar ni blyboots nu och inte gummiboots?

Köp G-boots! De sitter där de sitter! Har haft andra innan, då har jag fått som Daniel skriver, tejpa och tejpa... Men i vissa fall hoppar de av iallafall! Blöta hovar gillar inte tejp...

/Emma

Men jag har hört någon ggr att g-bootsen är dåliga.
Vad tycker ni?
Och varför?

De jag har sett och hört som har dessa boots, inte många men iaf tre st så har deras blivit otroligt fula och typ gått sönder efter bara några gångers användning...

Svíþjóð skrev:
Men jag har hört någon ggr att g-bootsen är dåliga.
Vad tycker ni?
Och varför?

De hade problem med första utgåvan av dessa. Jag vet folk som har haft bly som trillat ut osv osv. Men jag köpte mina på VM, och de är flitigt använda både hemma och på banan.
Kan bara rekommendera dessa! :)

/Emma

När jag tävlade islandshäst så förberedde vi allt hemma innan vi åkte.
*Torra hovar.
*Stryk lite lätt med rödsprit.
*fäst en bit självhäftande tejp på var sida om hoven.
*Fäst självhäftande tejp på bootsen också.
När det är dags att rida så fäster man på bootsen och drar åt.De sitter som berget!!!! Har ALDRIG lossnat för mig!
(Kan vara svårt att få bort tejpen på hoven imellan tävlingarna.Kanske inte den bästa behandlingen för hoven, men det funkar!) /Lotta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka