Bomvinkel Lewa

pimy

Trådstartare
JAg letar begagnad sadel till min fjording. Jag har tidigare haft en Lewa och vill gärna ha det igen, men det är ju en hel djungel med bomvidder...

Jag har gjort ett "avtryck" med en ståltråd och mätt vinkeln till ca 105-106 grader.

Jag har hört med några som annonserat ut sina Lewa-sadlar vad de har för bomvidd och vinkel och har förvånande nog fått så olika svar på samma bomvidd att jag vet varken ut eller in längre.

En får en 31:a till 89 grader en annan till 102 grader. Båda har mätt på PR Special.

Är det någon här som har lite vidare Lewa comet Pr Special eller även Comet II som har lust att dela med sig vad de olika bomvidderna i cm motsvarar i tum??

Hur man mäter sadelns bomvinkel kan man läsa på www.lillhastenistav.se > prislistor > sadelinpassning

Yack på förhand!

//Maria

Är det någon här som har lite vidare Lewa comet Pr Special eller även Comet II som har lust att dela med sig vad de olika bomvidderna i cm motsvarar i tum??

I tum? :crazy:
Tum är det man mäter sitsen i, bomvidden mäter man i grader eller i centimeter. :)

ursäkta....jag är lite sömning.... jag menar GRADER!!!

Hur många grader de olika cm-bomvidderna motsvarar, alltså.

Tack!
vad står det för bomvidd i den då? Måste ju veta för att kunna jämföra...

Liknande trådar

Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 923
Senast: Amaryllis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka