Bomvidd 7,5 på Premiersadlar?

r_freddy

Trådstartare
Japp, har en premier på g till min unghäst nu :banana:
Någon som vet vad bomvidd 7,5 motsvarar :confused: full-quarter eller?
Tacksam för all hjälp :bow:

Sv: Bomvidd 7,5 på Premiersadlar?

Japp, har en premier på g till min unghäst nu :banana:
Någon som vet vad bomvidd 7,5 motsvarar :confused: full-quarter eller?
Tacksam för all hjälp :bow:

Jaha någon har varit i shoppingtagen!!:) Det är en riktigt bred sadel! Har en Premier maple reiner som är 7" och jag tycker att den är jättebred! Hänger blank och ny i källaren använd 2ggr, alldeles för bred för min quarter unghäst! Men men går att sälja. Perfekt att ha en sambo med butik!:D Fick du prova sadeln där du köpte den? Var på dem annars! Ingen prövorätt=ingen sadel!:devil:

Oj oj oj !! Dom är fiiina (mapel reiner) !! Ska du sälja den ? Vilken butik då ?? Tar ni emot och säljer begagnade sadlar ??? Nyfiken !! :) :bump:

7,5" är väldigt brett! Passar nog ganska "platt nordisrygg" och liknande;)
Är din unghäst (quarter? Stam på den?) väldigt bred skulle jag tippa på att den behövde max 7". Hur gammal är h*n?

Japp quarter! Han är nu 2,5 år :d Han är för tillfället hos min tränare och där rids han med full quarter redan nu innan han har börjat tränas :angel: Om jag jämför med hans kära mor som jag också har så är hon BBBBRRREEEDDD finns inte något liknande ens hos min granne som är uppfödare :idea:

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 778
Senast: yamyam
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 309
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Hejsan. Har en jämthunds kille ( 11 mån ) som tidigare i december 18 gjort en artroskopi i vänster armbåge fram. Han har alltid gått...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Delfinarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.