Bomlöst; Vilka märken finns det?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 125
L

Lord Owen

Ja, vilka märken finns det av bomlösa sadlar? Känner bara till Torsion och Freeform. :crazy:

Vilket av märkena tycker ni bäst om?

Sv: Bomlöst; Vilka märken finns det?

Märken:

Dartmoore
SBS flexion
Ansür
Star-trekk
Barefoot

Sen finns det ju flera än barefoot som har kopior på torsionsadel tex, knights, trekker osv...

Ansür gör klart de snyggaste bomlösa :love: .
Dessvärre har jag ingen erfarenhet av någon bomlös.

Jag har en Barefoot, tycker mycket om den måste jag säga.

Jag med!!! Jag har också en Karlslund Kári flex som är jättebra men Barefooten är skönare.

Jag har en freeform jag, det är nog den skönaste sadeln jag har suttit i nångång, och hästen älskar den :d , den tråkiga grejen med freeform är att man måste ha stigläderspännena nere vid fötterna eftersom de känns så väl annars.. :cool:
Det är iofs den en bomlösa jag har suttit i men har hört att många andra kan kännas lite breda, det gör inte freeformen enligt mej då den har ett uppbyggt säte som liknar den engelska sadelns.

Det har visst kommit en till sadel som jag hittade just nu på kaupreridsport! Den ser precis ut som en vanlig dressyrsadel, vilket kanske är till glädje för många! :) Sadeln är visst alldeles ny och kommer att finnas att köpa från och med augusti i år.
Förut är det väl bara Flexion som haft en sadel som såg ut som en dressyrsadel av engelsk typ?

st%20Dressyr%20LITEN.jpg

Länk till Kaupre Ridsport:

www.kaupreridsport.se

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka