bomlös westernsade i syntet????

N

nikorina

Hej jag letar efter en bomlös westernsadel till min nordis, jag har hittat några som jag tycker är fina, även allroundsadel med western stigbyglar, men jag har inte hittat någon i syntet som dessutom är bomlös. Någon som vet om det finns? Vad de kostar å var jag hittar dem.
Ha det gott.
Johanna

Sv: bomlös westernsade i syntet????

Hej
Jag är rädd att du ställt frågan i fel forum, westernryttare använder inte bomlösa sadlar. Dessutom finns det generellt ett starkt motstånd till dom här…

Plus att vi inte får tävla med dem, så man lägger ju inte gärna x antal tusen på en sadel man ändå inta kan använda till allt man tänkt sig.
Men jag hoppas du kan få svar från någon annan på din fråga. :D

jag rider distans, fast jag har en westernsadel (lätt) som jag rider i..hehe..
men men. till saken:
då jag letade westernsadel, kikade jag också på bomlösa sadlar som skulle gå att packa lite på också (rider förutom distans också ut "vanligt" samt långritter då man ska ha massa grejjor med..därför blev det en westernsadel istället för "vanlig" bomlös). uppfattningen jag fick av bomlösa "westernsadlar" (bomlösa i westernstuk), rent prismässigt, är att de begagnat ligger på ca 4000-8000kr, ny ca 10'000-13.000kr. vad jag hittade, alltså.

lycka till!

De finns,bomlösa westernsadlar..Jag ska själv köpa en,då jag ska börja med western,jag ska köpa en barefoot nevada .

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka