S
__Stilett__
Okey, igentligen vill jag väl ha en bomsadel men jag är ändå öppen för bomfritt om det finns en bra sådan som folk är garanterat nöjda med. Vilken rekomenderar ni?
Startrekk går bort för min del pga kåpans längd 55 cm. Dom blir för långa för mig helt enkelt, måste ha korta kåpor. Har kåplängd 41 cm på min bomsadel och vill gärna ha runt 36-41 cm i kåplängd.
Sadeln måste ligga helt stilla, dvs ej glida framåt eller åt sidled.
(Detta då det är unghäst - kan spralla till ibland.....)
Jag tävlar, så den måste vara godkänd för dressyrtävling!
Gärna flyttbara knästöd så man kan ställa in det så ryttaren känner stöd.
Funderar på: SENSATION Ride G4 dressyrsadel.
Det står att man får tävla på den och går att beställa i korta kåpor och flyttbara stöd. Smal midja, upplevs som att sitta i en bomsadel!? Men vad tycker ni om den sadel? har läst lite på nätet och vissa är nöjda och vissa säger att dom bara glider omkring i sadeln och ej får ngt stöd.
Startrekk går bort för min del pga kåpans längd 55 cm. Dom blir för långa för mig helt enkelt, måste ha korta kåpor. Har kåplängd 41 cm på min bomsadel och vill gärna ha runt 36-41 cm i kåplängd.
Sadeln måste ligga helt stilla, dvs ej glida framåt eller åt sidled.
(Detta då det är unghäst - kan spralla till ibland.....)
Jag tävlar, så den måste vara godkänd för dressyrtävling!
Gärna flyttbara knästöd så man kan ställa in det så ryttaren känner stöd.
Funderar på: SENSATION Ride G4 dressyrsadel.
Det står att man får tävla på den och går att beställa i korta kåpor och flyttbara stöd. Smal midja, upplevs som att sitta i en bomsadel!? Men vad tycker ni om den sadel? har läst lite på nätet och vissa är nöjda och vissa säger att dom bara glider omkring i sadeln och ej får ngt stöd.