Bomavstånd

M

Mia78

Min häst är 1,35 i mankhöjd och jag undrar nu om man kan med hjälp av mankhöjden bestämma hur långt avstånd det ska vara mellan cavalettibommarna.
Han är islandshäst med stort och fint travsteg.

Tacksam för svar. Mia

Sv: Bomavstånd

Testa det vanliga ponnymåttet (jag hatr glömt av var måtten går för de olika ponnyerna) De är en alldeles utmärkt måttstock.
Sen får man känna efter om det känns lite trång eller långt och får flytta lite.
Lycak till

Nu är jag lite trött från morgonen, men är cavaletti upphöjt eller nere på marken :angel:

På ridskolan hade vi 130cm mellan bommarna (på marken) när man travade, då var det både ponnies på 130 och hästar på 160 som red över dom :D

Ca 1m brukar passa för ponnyer med den mankhöjden, sen kan man länga eller korta nån dm så det passar hästen....

Hon ska nog prova lägga ut bommar och se om det verkar passa med avståndet :idea:

Korven...

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ridbanan var upptagen när jag var till Alunda för att rida på "min" häst.

Tack alla för era svar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: VincentM
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar