Boktips - fotografi

linnsan81

Trådstartare
Kan någon ge mig ett bra tipps på en bok för digital fotografi med system kamera?

Jag letar efter en typ av bok som ger en del teknisk info (om hur olika objektiv fungerar, inställningar osv. ) samt med fina bilder som förklarar vilket objektiv som har använts, kamera inställing m.m.

Svenska el. engelska spelar ingen roll. Jag köpte "Kreativ fotografering med rätt exponering" för ett tag sen och den är helt ok men jag vill fortfarande ha lite mer "kött på benen"!

Jag vill bli så pass bra att jag inte behöver tillbringa en massa tid på att redigera bilder på datorn...
 
Sv: Boktips - fotografi

Scott Kellby har en bra triologi som heter Digital Fotografi.
Kanske inte så mycket tekniskt, men en kul faktabok som är lärorik!
 
Sv: Boktips - fotografi

Jag gillar att du tänker i termer som "böcker". Det är lite fint! ;)

På cyberphoto kan du titta på ett specifikt objektiv och se testbilder tagna med det. Fotosidans bildgalleri har vad jag vet alltid kamerainställingarna synliga, där kan du se all teknisk info för en specifik bild.

Jag är dålig på att ge konkreta exempel känner jag, men. I vilket fall... Googla runt lite så kommer du lära dig massor, särskilt om du hittar till engelskspråkiga sidor.
 

Liknande trådar

T
IT & mobiler Visste inte om jag skulle lägga den här tråden här eller på datorer men provar här. Moderatorn får väl flytta om den ligger fel...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: Stormogul
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 861
Senast: Mitra
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 812
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp