Bokning av ridhus

V

valborg

Vad gäller för bokning av ridhus i era klubbar? Är det fritt fram att boka in träningar "gratis" så länge det finns lediga tider och alla som deltar i kursen är medlemmar och har betalt medlemsavgift?

Om ni tar betalt för bokning med ensamrätt till ridhuset, vad kostar det då för timme, halvdag och heldag? Tillgänglighet till cafeteria kan också ingå.

Vi har inge ridhus. Paddocken får den som vill nyttja närsom, vi har inget bokningssystem, oftast är man ändå ensam.
Man märker när man kommer om det är upptaget av någon tävling/kurs, vilket inte händer alltför ofta.

Vi har så stort ridhus att ridskolan har ena halvan och privatryttarna andra halvan hela kvällarna. Den halvan får privatryttarna göra vad de vill på. Ingen bokning av ridhuset, och har man med sig en tränare, då får man glatt infinna sig i att det kan rida andra där också.

Vi har ridbana i min lilla klubb. Den är visserigen inte särskilt frekvent använd men våra regler är, att om någon vill boka ridbanan är det bara att sätta upp en lapp på anslagstavlan vid banan.
Om någon som inte är medlem i klubben vill rida där vid någon kurs el dyl tar vi 20 kr/tillfälle.
Klubbmedlemmar har helt fritt förfogande av banan i övrigt. Detta är enbart en klubbana och alltså ingen lektionsverksamhet.

Vi har två ridhus. Om man vill boka det stora (22x68m) så tror (obs: TROOOR) jag att det kostar typ trehundra kr, eller så... Dyrt är det, iaf. Om det inte är bokat så får alla med ridhusabonnemang nyttja det, men det är oftast ett ridhus ledigt. Sen har vi ju några padockar också... :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Så här är läget: jag, hästtjej sen långt tillbaka med tre döttrar 6-12 år gamla som alla gillar hästar och rider. Vi har idagsläget en...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Jag funderar på en sak. Jag tävlar för en klubb sedan flera år tillbaka och har bott i samma stad som klubben jag tävlar för i flera år...
2
Svar
35
· Visningar
4 023
Senast: moorlands totilas
·
A
Hästmänniskan Hej alla kloka där ute! Hoppas att ni som har tillgång till ett ridhus kan hjälpa mig med en lösning på mitt problem. Jag har fått...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: stall-jupp
·
J
Hästmänniskan Jag läste förvånat info på ryttarföreningens hemsida om ett slags nytt system som gick ut på att tvinga alla medlemmar att vara...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 100
Senast: tictac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5