Bokmärken försvinner...

Gnist

Trådstartare
Nu har alla sparade bokmärken försvunnit igen för 5:e gången på 3 dagar :mad: Vad är det som händer :confused:
Det görs inget speciellt, utan när man startar datorn, så är alla bokmärken och bokmärkesmappar puts väck, spårlöst borta :cry: :cry:
Hittar dem ingenstans och det funkar Inte med att göra en systemåterställning/ rensa chasen.
Hjälp!! Vad kan det bero på??
Ps: Finns inga virus, spyware eller addware på datorn heller..
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Skumt, kanske är något med profilen som spökar för dig.

Är det IE vi pratar om eller annan webbläsare?
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Hmm kanske är en annan profil du kör varje gång du startar FF.

Testa och se om du har fler än en profil

Gör så här

Start>Kör

Skriv in utan citattecken "firefox.exe -profilemanager"

Så får du upp en meny att välja profil
 
Sv: Bokmärken försvinner...

:( Kommer upp en ruta att den filen hittas inte/finns inte :cry:
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Jag har precis samma problem. Så otroligt störigt och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Det finns ju liksom en anledning till att man har sparat bokmärken, för att slippa komma ihåg adresserna själv. :(
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Exakt.. Det är något enerverande att sitta och leta reda på en hög med sidor. Vissa kommer man ju ihåg, men dessvärre inte alla :(
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Ett tips så länge då :idea:
Under Arkivmenyn i webbläsaren finns importera/exportera (i IE öppnas en guide) där kan man välja att exportera eller importera favoriter/bokmärken.

Exportera dom till en mapp där du bara har säkerhetssparningar och andra viktiga uppgifter för internetinställningar. Gör det så ofta du känner att det behövs.

Jag säkerhetssparar favoriter/bokmärken ungefär varannan månad och mailadressboken varje vecka. Har även exporterat internetkontoinställningarna (samtliga mailkonton etc) dit så det är en mapp som alltid kopieras och sparas på CD/diskett. Detta för att ha alla uppgifter till hands om man behöver installera om burken.
 
Sv: Bokmärken försvinner...

Tack för tipset! :)

Det är bara det att jag gör inte backup tillräckligt ofta. Det är oftast när det är för sent som jag upptäcker att jag behöver en uppdaterad sådan...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp