börja sova i egen säng? tips?

M

milles mamma

vi har en son nu på ca 13månader som har sovit mestadels i våran säng,men vi känner att det e dags att han ska lära sig att somna i sin spjällsäng. vi har prövat med att lägga han och gå där i från men då blir han jätte ledsen,även prövat att låta han somna i min säng och lyfta över han,men då börjar han gråta ngt otroligt. sen har vi prövat att sitta hos han vid sängen å lägga han ner när han reser sig men då blir han väldigt ledsen,samt att vi har prövat att sitta å sjunga visor och så. några som har ng bra tips??? annars e han världens gladaste unge,alltid nöjd.
 
Sv: börja sova i egen säng? tips?

Har ni testat 5-minuters-metoden? Funkade på vår dotter (men hon var iofs bara 4 månader då...)
 
Sv: börja sova i egen säng? tips?

vår son sov ju i och för sig i egen säng från början men vi flytta han till eget rum för ca ett halv år sedan. när han var två.

Jag försökte göra det till något spännande, ex med några nallar han tycker om eller, min son tycker om bilar filmen å vi hade en planch som vi satt upp ovanför sängen.myste till det ordentligt.
Vi förklara var han sku sova och var vi sover så han vet var vi e.

Kan ni ha spjälsängen precis vid sängen?så det blir att han ligger bredvid er. blir det inte så stor separationsångest.

Hoppa att det hjälpte något det här....

lycka till!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 243
Småbarn Tips, råd, hjälp - jag blir galen Jag håller på att bli tokig, min dotter somnar inte på kvällarna och det känns som jag prövat allt...
Svar
10
· Visningar
1 882
Senast: Brandgul
·
Gravid - 1år Ja nu är sonen 10 mån så rörlig att det börjar bli riskabelt för honom att sova i föräldrasängen. Flera gånger har jag vaknat av att han...
2
Svar
25
· Visningar
2 968
Senast: Whirlie
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 449
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp