Gjorde en dubbelsidig 2018 för 20000, försäkringen tog dock kostnaden. Återhämtningen gick snabbt och mycket okomplicerat, bandage över de små såren och jag minns inte helt utan att titta i hemgångsråden men jag har för mig att vi bytte förband över såren någon gång. Boxvila i 14 dagar efter operationen om jag minns rätt, därefter utgång i hage om allt såg bra ut, vilket det gjorde.

Ingen egen erfarenhet, men en i stallet opererade sitt föl. Vet inga detaljer mer än att operationen i sig blev lyckad. Dock hade det fölet hunnit dra på sig skador pga ballerinafötterna innan operationen. Överbelastade bakknän och sen gaffelbandsskador.

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
372
Senast: Hedinn
·
Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
394
Senast: Grazing
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Bee
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka