Gjorde en dubbelsidig 2018 för 20000, försäkringen tog dock kostnaden. Återhämtningen gick snabbt och mycket okomplicerat, bandage över de små såren och jag minns inte helt utan att titta i hemgångsråden men jag har för mig att vi bytte förband över såren någon gång. Boxvila i 14 dagar efter operationen om jag minns rätt, därefter utgång i hage om allt såg bra ut, vilket det gjorde.

Ingen egen erfarenhet, men en i stallet opererade sitt föl. Vet inga detaljer mer än att operationen i sig blev lyckad. Dock hade det fölet hunnit dra på sig skador pga ballerinafötterna innan operationen. Överbelastade bakknän och sen gaffelbandsskador.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 407
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama