Gjorde en dubbelsidig 2018 för 20000, försäkringen tog dock kostnaden. Återhämtningen gick snabbt och mycket okomplicerat, bandage över de små såren och jag minns inte helt utan att titta i hemgångsråden men jag har för mig att vi bytte förband över såren någon gång. Boxvila i 14 dagar efter operationen om jag minns rätt, därefter utgång i hage om allt såg bra ut, vilket det gjorde.

Ingen egen erfarenhet, men en i stallet opererade sitt föl. Vet inga detaljer mer än att operationen i sig blev lyckad. Dock hade det fölet hunnit dra på sig skador pga ballerinafötterna innan operationen. Överbelastade bakknän och sen gaffelbandsskador.

Liknande trådar

Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
345
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 945
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 953
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår