Y

_yest

Hej!
Känner att jag har väldigt mkt pengar och funderar på om jag ska köpa en hästbok. Någon som har nå bra tips? Gärna en bok om NH, men även lite ridtips. :bump:

Sv: Böcker

Jag kan ju bara tipsa om Klaus Ferdinand Hempfling's Dansa med hästar och Hästens själ :bow:. Författaren är väldigt djup och kanske inte att rekomendera om man bara vill läsa igenom boken en gång och sedan sätta igång, men de är verkligen bra och man lär sig något nytt varje gång man läser i dem. Men de kräver att man kan det mesta i huvudet innan man sätter igång, i alla fall har jag upplevt det så.

Annars rekomenderar jag Naturlig hästkommunikation av Anneli Westlund. Den går igenom markövningar först och kommer sedan till ridningen. Detta är en bok har jag fastnat för. Tyvärr har jag den inte själv, men som tur är har mitt bibliotek den... Kanske skulle ta och beställa den själv.

http://www.ordochbok.se/sv/article/30808/naturlig_hastkommunikation_westlund_anneli

"Dansa med hästar" är nog en av få böcker jag har som är oumbärlig. Jag hittar alltid nya saker i den, och bra beskrivet. Inte så mycket ridning, men SÅ mycket annat!

Centrerad ridning av Sally Swift? Hästhållning i praktiken av Mats vadhannuhetteförnågot?!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 051
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 979
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama