Böcker om barn

feel

Trådstartare
Har ni några tips på bra böcker om barn och barns utveckling? Jag älskar att läsa och tänkte beställa hem lite böcker så kanske man är mer beredd på diverse trotsåldrar och sådant ;)

Sv: Böcker om barn

Har ni några tips på bra böcker om barn och barns utveckling? Jag älskar att läsa och tänkte beställa hem lite böcker så kanske man är mer beredd på diverse trotsåldrar och sådant ;)

Jag har tyckt att jesper juul förklarar på ett bra sätt det jag står för i barnuppfostran. Respekt och att låta barnet ta ansvar.

När jag var gravid läste jag annika lanz 9 1/2 månad, jag skrattade så det blev pinsamt många gånger, och då är jag ändå väldigt svårflörtad.

Håller med om Jesper Juul. Jag gillar också skarpt Lars H Gustafsson böcker, den senaste "växa-inte lyda" tyckte jag var jättebra. Rekommenderas verkligen. Den gemensamma nämnaren är att de ser barnet som en individ och människa, som ska behandlas med respekt, vilket jag inte tycker alltid är fallet hos andra författare.:crazy:

Penelope Leach -de första fem åren.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1405348496

har funnits på svenska såvitt jag vet.

Brings together key scientific evidence about the way infants think and react to their parents and the outside world. This title offers guidance on sleeping, feeding, playing and washing as well as stage-by-stage advice on your baby's physical, intellectual and emotional development from birth to five.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 067
Senast: gammalek
·
Kultur Letar desperat efter böcker att läsa i höstmörkret. Jag älskar böcker med en övernaturlig touch och gärna åt det lite obehagliga hållet...
Svar
16
· Visningar
391
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
624
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama