solonfrakyrholti

Trådstartare
blyboots
Hejsan!
Jag har köppt ett par blyboots till min islandshäst men dom åker upp när ja rider med dom!! har du nått bra knep på hur dom ska sitta på plats?
har du något problem med detta?
ha de bra

Sv: blyboots

Spänn dom rätt högt upp på hoven.
Vet att Mökkurs hemsida har en bra instruktion om hur man sätter bootsen rätt.

http://www.mokkur.com/boots.htm

Om bootset inte vill sitta är ett gammalt beprövat knep att sätt mattejp påinsida av bootsen (på sidorna) och seda sätta på bootset och slå lite på sidorna med handen så mattejpen klistar fast i hoven.

/Malin

Det finns även blyboots med en järngrej som sitter under hoven ner mot marken som gör att bootset inte kan åka upp.
Finns sådana att köpa men har du en händig pappa som jag så kunde han fixa det åt mig. :D
Annars finns det att köpa på bärby eller över nätet på islandshestbutiken.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
262
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
384
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter