Blötlägga Grow Alfa??

E

Elly_

En liten fråga.. Behöver man blötlägga Hippo Grow Alfa?? Har läst lite här och där att man ska eller att vissa gör det? Jag har inte gjort det hittills.. men tänkte att det är bäst att kolla! Det står ju inget om det på påsen!

Tacksam för svar :)

Sv: Blötlägga Grow Alfa??

Behövs säkert inte, jag gör det dock efter att min fick foderstrupsförstoppning efter att ha ätit det torrt. Var dock säkert fler faktorer inblandade men blötlägger jag så behöver jag inte fundera så mycket.

Det behöver du inte, jag gjorde inte det till mina och då har jag ändå en som är väldigt glupsk...:crazy:

Mvh Domino_s

Det beror nog mer på hästen än på fodret.

Har man en häst som slänger i sig kraftfodret (oavsett vad man fodrar med) tycker jag att det är en billig försäkring att blöta fodret, alternativt lägga i några stora stenar i krubban.

Ena målet får hästen betforn över och andra målet häller vi en liter vatten ovanpå när det ges i krubban sen hästen fått det i halsen och stoppat igen. Ingen av mina hästar får något torrt foder i krubban längre.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 028
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka