Blötfoder och torrfoder

alazzi

Trådstartare
Bör man ge katterna enbart blötfoder och undvika torrfodret helt?

Jag tycker att det känns bäst att ge torrfoder till kvällen så att katterna kan gå och knapra under natten. Blötfodret vill jag inte ha framme hela natten om katterna inte skulle äta upp allt direkt.

Nu är ju mina på plussidan när det gäller vikten så det går inte att ha fri tillgång på mat. Annars hade jag nog låtit en torrfoderskål stå framme alltid.

Sv: Blötfoder och torrfoder

Beror på vem du frågar. Jag anser att en kost bestående av enbart bra blötmat är bättre än att kombinera blött med torrt, men det är jag.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka