Blomflugor/bananflugor hur dräper man dem?

Sv: Blomflugor/bananflugor hur dräper man dem?

Ska och ska, vet jag inte. Anticimex rekommenderar bl a äppelcidervinäger i hop med diskmedel och vatten, men även precis som ditt recept eftersom man vill ha både syra och sötman. Det är tydligen vad flugorna dras till.


Och vadå ?? Vad är felet ?
 
Sv: Blomflugor/bananflugor hur dräper man dem?

Håller man noga rent på bänkarna, inga matrester, frukter etc framme så har de inget att äta. Det man dock inte ser är geggamojjan under diskhon! Som någon skrev, koka vatten o häll där varje dag. Om du är klar i köket häll gärna ner diskmedel det sista du gör så det vattnet som står där saknar ytspänning.

Jag tror att jag är en av få bukefalister som kan titulera mig som medveten bananflugeuppfödare! Fast jag föder upp dom i burkar, de är vinglösa och är menade som foder till mina pilgiftsgrodor. Känner mig lite dubbelmoralig ibland, när jag i ena änden av huset sköter mina bananflugor som husdjur o i andra änden jagar de få bevingade i köket med blåslampa...

:D

Kan berätta att bananflugor parar sig, lägger ägg i fuktig slabbig miljö(kroken under diskhon är idealisk!). Under någon vecka mumsar larverna i sig av geggan, sen klättrar de upp på kanterna där det är torrt, förpuppas och är puppa i en knapp vecka. På två veckor har man alltså en ny generation!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp