Blödning efter urtagning av spiral?

Status
Stängd för vidare inlägg.

toughcookie

Trådstartare
Ska det vara så?? Barnmorskan sa inget om det och jag blöder rätt mkt:confused:
Betydligt mer än vanlig mens, tog ur den för ca 8 timmar sen och började blöda NU??
 
Sv: Blödning efter urtagning av spiral?

När jag tog ut min så blödde jag inte så mycket, men jag blödde och fick fruktansvärt ont i magen. Men det gick över.
 
Sv: Blödning efter urtagning av spiral?

Kellygirl skrev:
När jag tog ut min så blödde jag inte så mycket, men jag blödde och fick fruktansvärt ont i magen. Men det gick över.
Vad skönt att höra att det "ska" vara så. Har haft ont i magen inatt men mår bra och blöder bara lite idag.
Vi som skulle ha passat på att göra barn nu innan mannen åker bort i en vecka...........
 
Sv: Blödning efter urtagning av spiral?

Jag skulle byta min hormonspiral i början av februari. Det blev en följetong som tog EN MÅNAD :(
*Eg. tog det totalt nästan 6 månader. Jag tog kontakt med MVC för tidsbeställning i mitten av oktober -05. Fick tid 18 jan för preventivmedelsrådgivning :crazy: (det var jag tvungen att få för jag hade inte satt in min gamla hormonspiral hos dom :confused: ) därefter fick jag receptet på spiralen och en tid i februari.

Var på MVC för bytet. Att ta ur den gamla var inget problem.
Men att sätta i den nya :eek:
Två barnmorskor som gjorde två försök vardera och misslyckades. Gjorde precis hur ont som helst.
Fick själv fixa tid hos gynekolog, väntetid 3 veckor.
Blödde ganska rejält de två första dagarna efter urtaget, sedan blödde jag sporadiskt nästan 2 veckor. Ingen info om detta fr. MVC.
Väl hos gyn konstaderades att jag fått en infektion (förmodligen orsakad av de många försöken att sätta in spiralen) så det blev antibiotika och ny tid en vecka senare.

Kontentan av det hela är att jag ALDRIG kommer att byta min spiral på MVC utan vänder mig direkt till gyn nästa gång. Frågan är om jag öht kommer att vända mig till den MVC vad det än vara månde :mad:
 
Sv: Blödning efter urtagning av spiral?

Usch! Låter inte som nån kul erfarenhet.
Själv var jag supernöjd med den barnmorska som jag var hos. Hon skrattade och skämtade på ett bra sätt sen bad hon om ursäkt ifall det hade gjort ont när hon drog ut spiralen.
Jag hade inte ens kännt att hon varit där och bökat:eek: .
Sen önskade hon lycka till med barnaskapandet och hoppades att hon snart skulle få se mig igen!
Det var samma sak när jag var på cellprovstagningen, samma ställe men annan BM, har ALDRIG varit med om någon som varit så försiktig och jättesnabb:
Synd bara att vi ska flytta så jag kan inte gå där om/när jag blir gravid:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 009
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 890
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp