Blodprovssvar

milian

Trådstartare
Tog blodprov för ca 2 veckor sedan på min pålle efter att han varit urdålig i ett lopp.
Han hade då 11,0 i leukocyter samt några andra värden som var förhöjda vilket tolkades som infektion.
Nytt provs togs och nu är leukocyter nere på 8,3 och alla andra värdena är inom ramen utom ett och det är Lymfocyter som visar 45,5 referensvärdet visar 30-60, på förra provet visade det 34,1, då vet inte kommer att höra av sig förrän imorgon och jag är väldigt nyfiken så tänkte jag kolla om nån här har koll?

Sv: Blodprovssvar

Skrev fel i all hast neutrofila är det som visar "fel"47,9 refvärde 50-65
förragången 56,4.

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Castellini
·
Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 719
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 594
Senast: LevelSkin
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 948
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka