honung
Trådstartare
Japp, lagom till jul kommer katten hem och kliar vansinnigt mycket i örat i kanske ett dygn, och sen poppar örat upp till abnorma proportioner. Det var bara att packa in katten i bur och åka till veterinären. Jorå, öronskabb. Inte så mycket svartgegga men blodörat är ett faktum. Båda öronen rengörs hos veterinären, och jag får stronghold att behandla både den katten samt hushållets andra katt med. Nu har vi fått en tid nästa vecka för (en kostsam) tömmning av örat.
Jag skulle bara vilja höra efter om era erfarenheter av katters öronskabb, räcker en behandling med stronghold + daglig vid behovsrengöring med clean aural för att bli av med eländet?
Och blodörat - måste det tömmas, räcker det med en tömmning, går det inte tillbaka av sig självt?
Katten får metakam också, ska tilläggas. Och har en tratt. Och går inte ut och träffar andra katter. Fler friskrivningar kan tillkomma.
Jag skulle bara vilja höra efter om era erfarenheter av katters öronskabb, räcker en behandling med stronghold + daglig vid behovsrengöring med clean aural för att bli av med eländet?
Och blodörat - måste det tömmas, räcker det med en tömmning, går det inte tillbaka av sig självt?
Katten får metakam också, ska tilläggas. Och har en tratt. Och går inte ut och träffar andra katter. Fler friskrivningar kan tillkomma.