Blödning vecka 12 (inger för känsliga)

Virrig

Trådstartare
Jag är i vecka 12 (11+4), och igår började jag blöda. Det var först bara som en brunaktig flytning, och senare under dagen kom det blod, men ändå mycket mindre än vid mens. Hade inga smärtor igår men idag när jag vaknade så blöder jag fortfarande, något mer än igår (inte klumpigt eller så) och har smärtor som liknar mensvärk.

Vill höra lite om era erfarenheter, har någon varit med om det tidigare, om det var ett påbörjat missfall, eller om det varit något annat?

Sv: Blödning vecka 12 (inger för känsliga)

jag tror vi är många som varit med om liknande saker
det behöver inte betyda något alls, utan din graviditet kan vara fullständigt normal

Är det missfall på gång så lär du märka det. Slutar det inte blöda så kontaktar du MVC.

Jag hade ett missfall i v 8-9. Det gjorde ONT och då kom även en klump. Skalan var väl 10*mensvärken.

Kontakta din bm i morgon. Om det blir värre, du blöder mer eller får mycket ont under kvällen/natten så ringer du gynakuten eller 1177 och ber om råd.

Tack för era svar, började tokblöda för någon timme sedan.. Blödde igenom tampong+binda på 30 minuter, kom även klumpar så det var väl ett missfall :/ Har haft ont under dagen, men tycker det har varit som vanlig mensvärk, men min mensvärk brukar vara ganska illa i vanliga fall...

Tack för era svar, började tokblöda för någon timme sedan.. Blödde igenom tampong+binda på 30 minuter, kom även klumpar så det var väl ett missfall :/ Har haft ont under dagen, men tycker det har varit som vanlig mensvärk, men min mensvärk brukar vara ganska illa i vanliga fall...

Kolla upp det ändå! Min mamma hade mens som vanligt när hon väntade mig!

Kram!

Skuggan_

Kolla upp det ändå! Min mamma hade mens som vanligt när hon väntade mig!

Kram!

Skuggan_

Men man har väl knappast klumpar när man har vanlig mens? Jag hade en liknande blödning i min första graviditet, och blödde ut en tvilling men sonen höll sig kvar. Sen blödde jag rejält igen i v 16 och då talar vi blöda igenom bindor och ut på golvet genom byxor etc. Men han höll sig kvar ändå. Sen blödde jag av och till hela graviditeten men gick två veckor över tiden. Om jag hade varit du hade jag ringt till 1177 för att få rådgivning.

Kolla upp. Jag blödde som mens en kvart, sen småblödde en dag. Sen inget mer. Det slutade i utomkvedshavandeskap (tror jag det hette) och min äggledare brast. Blev akut opererad förra söndagen och tömd på 2,5 liter blod från magen :( Man ska alltid kolla en gång extra.

Usch, det där är verkligen inte roligt. Jag har haft två X och har alltså inga äggledare kvar. Men då har jag haft rejält ont. Tur att det gick bra för dig! Eller bra och bra, men att du ändå överlevde.

Låter tyvärr som ett missfall. Ring till kvinnokliniken och åk och kolla upp det. Jag fick missfall för några månader sedan och det började bruna flytningar och avslutades med en störtflod med stora klumpar. Hade inte speciellt ont men det var ju inte så kul.

Fick abortpiller på gyn för att allt skulle komma ut ordentligt.

Kram!

Jag hade tur att någon hittade mig och klarade mig. Akuten var ett skämt för de behandla mig som en vinterkräksjuka när jag kom in.
Hade inte gyn läst journalen hade de inte upptäckt det i tid :o Så är tacksam trots 3 dm ärr på magen.

Men man har väl knappast klumpar när man har vanlig mens? Jag hade en liknande blödning i min första graviditet, och blödde ut en tvilling men sonen höll sig kvar. Sen blödde jag rejält igen i v 16 och då talar vi blöda igenom bindor och ut på golvet genom byxor etc. Men han höll sig kvar ändå. Sen blödde jag av och till hela graviditeten men gick två veckor över tiden. Om jag hade varit du hade jag ringt till 1177 för att få rådgivning.

Massor av folk blöder klumpar. Jag gör det.

Jag med ibland, det är ju slemhinna och inte bara blod som kommer ut vid mens.

Oj vad du har fått skräckscenarion upprabblade här.
Tyvärr låter det som ett MF, men man kan ju aldrig veta. Känns det bättre så kollar du upp det.
Jag fick ett MF i början på året och då betedde det sig ung som för dig och jag hade inte heller speciellt ont. Jag hade dock en inbokad tid för VUL för att kolla hur långt gången jag var, dagen efter jag började blöda, så vi åkte dit och fick MFet konstaterat. De sa till mig att jag kunde blöda i upp till två veckor men att jag efter en vecka ung borde få mindre blödningar. Skulle det inte minska eller sluta så skulle jag kontakta dem.
Jag hade inte hysteriskt ont men blev rätt allmänpåverkad och behövde åka hem från jobbet ett par gånger.
Glöm inte att det är jätte vanligt med MF, du är ingen dålig människa/mamma för att du fått MF och ett MF betyder inte att man har större risk att få MF vid framtida graviditeter. Känner du dock att du vill prata om det så gör det :)

//fick MF i feb, tog sig på första försöket efter och är nu i v 27 :)

Nja det här med klumpar vet jag inte men min mamma hade precis som vanligt sin mens när hon var gravid med mig och min lillasyster.

Skuggan_

Kolla upp det. Vissa har menst under hela sin graviditet, så skadar aldrig att kolla upp det en gång för mycket.

Jag fick själv missfall i vecka 13 i våras... hade aldrig ont men började också med lite bruna flytningar som vart mer och mer sen kom det blod och lite klumpar. Blödde i ca 1 vecka... väntade 1 mens och ca 1månad senare var jag gravid igen....

Nu är jag i vecka 33 och ska få bebis om mindre en 8 veckor. ;)
Hoppas det löser sig för dig!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 981
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?