Vilmasellbrand

Trådstartare
Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”

Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”
Såvitt jag vet finns väl inga begränsningar för att åka på tävling vid parasitangrepp?
Det är ju ingen smittsam sjukdom alls i den bemärkelsen?

Frågar åt en kompis :
Varför skulle dom inte kunna åka iväg?
Jag har haft stora blodmasken på en häst av 3 och bara den har visat och inte dom andra så det behöver inte vara mer än just den hästen som har det.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Hästvård Mantorp hästsportarena har konstaterat EHV-1 och det går rykten om att det ska ha funnits sjuka hästar på anläggningen flera dagar innan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 702
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama