blodets kretslopp

cili

Trådstartare
finns det någon som har en bild där man kan se blodets kretslopp i hästen?
håller på med ett skolarbete och försöker hitta en bild som kan visa bättre än konstiga förklaringar (jag ska själv förklara kretsloppet sen) så förstår jag lättare hur det hänger ihop

Sv: blodets kretslopp

kan du inte scanna in bilden från boken Allt om hästen s 95? fast först får du nog maila eller ringa å be om lov... du vet copyright... samtidigt kan du fråga om du skulle kunna få den elektroniskt? :idea: så slipper du scanna!

på sidan 97 finns även en bild på hjärtat i genomskärning

vad är det för bok?
men jag har ingen scanner här i skolan, och arbetet får vi bara jobba med idag

aj fan.... ja då så

jo det är en grön bok med en ritad vit häst som springer, uner den är det samma häst som springer men där har dom skalat av huden så de har ritat musklerna.

så eter boken Altt om hästen och det står också biologi - utfodring - avel

en mkt bra bok!

ah! jag tror att den finns här i biblioteket. dessvärre är den inlåst (som alla andra värdefulla hästfaktaböcker) och biblotikarien finns inte här :(

bajs åsså! :mad:

men men..... då får du väl rita en bild själv.... den är inte olik männiksans. bara det att den är längre å större än en männiksas blodomlopp :D

Jag gick ett påbyggnadsår i Tenhult (mellan jkpg å nässjö) i hästhållning eller vad det heter

shit va kul d va! var går ni förnånstans??

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 533
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Zevzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka