sky_fly

Trådstartare
var och red min bästis häst idag och har gjort ng dagar i veckan. Hon är bortrest men iaf.
När jag hade ridit och ska ta av tränset ser jag att han blöder, eller det är blod på underläppen. Kollade i munnen, tungar och tandköttet men hittade inget.
Jag tror inte han blött ur näsan för det var inget i "gången" in..
Hittade inget annat..

Vad tror ni det beror på? :confused:

Sv: Blödde

har du tittat på sidorna av tungan, kan ju vara så att han har bittit sej i tungan...

är du helt säker på att det va blod? för en gång så trodde jag och min kompis att en häst blödde i munnen efter en ridtur i skogen. Men då hade den tydligen bara ätit en växt som färgade av sig. Kommer inte ihåg vad det va för nåt, men det va inget giftigt. Fast det blev mer orange-rött än "blodrött" då..
annars kan han ju ha bitit sig.
Hoppas det löser sig! :)

Jag tittade på sidorna av tungan, under tungan över tungan, tittade i stort sett hela munnen..

Och med att det är färgat är uteslutet, var på en åker och red. Inte i närheten av löv.. :p

Ibland när jag arbetar min häst så sänker hon ner huvudet så långt att hon knockar sig själv med sina framknän, det är inget sådant som hänt annars kanske det är någon tand som inflammerad som bettet ligger emot... kolla det... Är det bara en gång det hr hänt eller har det hänt tidigare oxå??

kan h*n inte ha fått i sig en sån där växt (kvist) som det blir rött av? Så gjorde min en gång, trodde det var blod men såg senare att den växten fanns i hagen.

lady sun skrev:
Ibland när jag arbetar min häst så sänker hon ner huvudet så långt att hon knockar sig själv med sina framknän, det är inget sådant som hänt annars kanske det är någon tand som inflammerad som bettet ligger emot... kolla det... Är det bara en gång det hr hänt eller har det hänt tidigare oxå??

Det har bara hänt en gång!

lilla_kp skrev:
kan h*n inte ha fått i sig en sån där växt (kvist) som det blir rött av? Så gjorde min en gång, trodde det var blod men såg senare att den växten fanns i hagen.

Som jag skrivit tidigare.. Inget närhet av löv lr skog.. och det kom liksom inte fårn "skummet"/fragman.. Utan vara bara där på läppen..
I hagen finns det inga löv, alla e döda.. ;P

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 754
Senast: Viva
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 198
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar