Blixtar för ögonen

Sv: Blixtar för ögonen

Tur jag har tangentbord så jag kan skriva för jag ser för sjutton ingenting. Jag har fått droppar i ögonen så pupillerna är gigantiska :-) Det var iaf inga fel på ögonen, de var jättefina och ungdomliga som ett barns, inga tecken på vare sig glaskropps- ellerl näthinneavlossning. Ögonläkaren gissade på migrän och om det inte gav sig eller blev värre skulle jag vända mig till VC för utredning. Det känns skönt att ha uteslutit det som kändes som det värsta. Jag var så nervös att jag mådde superilla.
 
Sv: Blixtar för ögonen

Idag har jag varit på VC. Alla neurologiska tester var bra. Alla blodprover var bra. Gravtest negativt. Läkaren tyckte ändå jag skulle göra nytt gravtest om nån månad för det var så väldigt likt graviditetstecken (utom blixtarna då) och att jag har spiral är ingen garanti.

Det har inte blixtrat sen i lördags morse så kanske det var något övergående? Men huvudvärken sitter kvar, 10e dan nu, trots Panodil, och tröttheten är överväldigande till och från. Fortfarande illamående emellanåt.
 
Sv: Blixtar för ögonen

Jag får blixtar av stress eller högre dos SSRI än jag behöver.

Men jag lider då också av klassisk migrän med massor av aura.
Mer aura än huvudvärk faktiskt.
 
Sv: Blixtar för ögonen

Är det blixtar som fotoblixtar då? Mina ssri-blixtar är mer som stötar genom kroppen.
 
Sv: Blixtar för ögonen

Intressant. Jag har varit stabil och mått mycket bättre en ng tid nu, kanske jag vågar börja dra ner dosen.
 
Sv: Blixtar för ögonen

För mig är blixtar ett tecken på att dosen skall sänkas.
Då försvinner de.

Ja just det, jag mår illa också när dosen är högre än mitt behov.
 
Sv: Blixtar för ögonen

Men du får inte huvudvärk? Nu har det inte blixtrat på flera dar (sen i lördags) men huvudvärken håller i sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp