Blivande FT häst :)

Tiller

Trådstartare
Förhoppningsvis vill min bebis hålla på med FT, han verkar ha fått modet iaf då vi testa vattenmatta och mur utan större problem :)

Hur började ni träna era hästar för terräng och vid vilken ålder?

lshopp11.jpg

Vatten är förhoppningsvis inget problem :p hehe

lshopp8.jpg

Mur

lshopp6.jpg

Vattenmatta

A6.jpg

6aug5.jpg

Mvh Tiller

Sv: Blivande FT häst :)

Oooh, va fläckig och fin han är!

Min lärde sig på det Irländska viset = Jakter!:devil:
Dock hade hon också modet naturligt så det var mer latjo-lajban än utbildning för henne ;)

Vilken fin häst! Vad är det för någon?

Jag brukar hoppa in de på små stockar och kanske gå igenom vatten när de är tre på hösten/vintern, sen fortsätter man när de är fyra så de är redo för debutantklass till våren. Det är ju inte alla som blir det, men de flesta brukar bara tycka det är kul :)
Det behöver inte vara så komplicerat, nu har jag tur som har terrängbanan på ridavstånd, men jag brukar hänga på en äldre häst och ta någon stock på vägen när man ändå rider ut. Var bara noga med att inte göra det för svårt så hästen lär sig att man kan stanna eller springa vid sidan, hoppa på breda hinder så det finns plats att vingla lite ;)

Tack för tipsen :)

Han är en korsning halvblod/varmblod/connemara född 2009 ca 1.57 hög i dagsläget, en riktigt trevlig individ :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 810
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka