Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I år väntade jag mitt andra helengelska föl e:Gimmick (e:Ghazal u:Galadriel ue:Red Baron) u:Caira (e:Mustapha u:Kiara bint Karita ue:Achim). Achim finns bl.a. på fädernet till Hachim (uppfödd på Gadebrook Stud), som var 2005 år VM-vinnare i distans. Alltså är jag mycket spänd på dessa avkommor - och på vad de ska kunna prestera i framtiden. Förra året fick jag ett stoföl (Cinnamon Lady) och i år hoppades jag på en hingst. Men ödet är inte på min sida i år ...
... igår morse hade Caira fött ett dött hingstföl 1 månad för tidigt. Jag hade tidigare bestämt mig för att behålla fölet, om det blev en hingst och om "kemin" stämde. Men nu blev det inte så. Jag har inte sett några tecken på att något skulle vara fel, utom ett mindre kolik-liknande anfall för 3 veckor sedan. Därefter har allt varit lugnt, trodde jag, men tydligen var något fel iaf.
Jag får alltså ingen liten distansstjärna för framtiden i år! Hoppas det går mycket, mycket bättre för er andra.
/Anne
Tack för era omtankar!
Cleese, jag förstår att ni redan har gått igenom ert elände men det finns väl ändå kvar och "spökar" länge efteråt kan jag tro? Inte nog med att man mister ett litet liv, det är ju också linjer man vill ha och tror på. Ett Drugföl är ju minst sagt speciellt.
Mitt sto mår bra och verkar ta det riktigt bra även psykiskt. Men självklart måste hon kollas innan en ev. ny betäckning. Just nu känns det inte aktuellt att fortsätta med hästar öht, men jag kanske ändrar mig.
/Anne