Blir även kastrerade hankatter kärlekskranka på våren?

I

Ia4

Idag när solen och värmen kom dök en främmande katt upp på vår tomt. Jag blev orolig för att det skulle bli bråk med vår 5-åriga hankatt. Vår katt rusade först fram, men sen la han sig på rygg och kråmade sig i solen ca en meter från den främmande katten. Han bara sneglade lite i ögonvrån mot den andra katten. Han höll på ett tag och det såg ut som om han försökte få den andra kattens uppmärksamhet. Antagligen var den andra en honkatt. Någon som känner igen beteendet eller vet något om det?

De kastrerade kattpojkar jag haft har försökt att :banana:, dock skjuter de ju blankt, så jag har inte oroat mig direkt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har lite akut tagit emot en kastrerad hankatt av en kompis vars dotter har blivit allergisk. Han är jättekelig och snäll och...
Svar
6
· Visningar
1 502
Senast: sten
·
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 155
Senast: Beckie
·
Övr. Katt Vi har haft en väldigt skygg katt som har stykit omkring vårat hus sen vi flyttade hit (snart två år sedan). Vi har pratat och lockat på...
Svar
3
· Visningar
2 976
Senast: alenchik
·
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: lahsd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka