Blinkhinnor

A

AnnaHo

Jag tycker att Mysco's (MCO) blinkhinnor syns mycket om jag jämför med våra "bonnakatter"

Han är avmaskad för tio dagar sen med Drontal, han äter, busar, sover, kissar och bajsar som vanligt. Pälsen är blank och fin.

Ska naturligtvis rådfråga vetten, men funderade på om nån här har nåt tips om vad det kan vara, eller är det helt enkelt så här på vissa katter.

Sv: Blinkhinnor

Om han alltid har haft det så så kan det vara så att hans blinkhinnor är opigmenterade och därför syns mer.

Om han däremot ser annorlunda ut nu än vad han brukar göra så kan han mycket väl ha någon form av lättare infektion i kroppen, ex mask. Det kan ta upp till någon månad efter avmaskning innan blinkhinnorna är normala igen!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 549
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Var inne med kissen på hennes halvårskontroll av sköldkörtelvärden (hon äter medicin pga överproduktion och vi har träffat samma...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama