Blenda är försvunnen

em76

Trådstartare
sedan i tisdags. :cry:
Hon brukar vara ute en sväng på kvällen och sedan komma in och äta och bli instängd i köket över natten. I tisdags gick hon ut ganska sent, klockan var väl 21. Jag trodde inte hon skulle vara ute länge för det snöade och blåste men två timmar senare hade hon inte kommit och jag var ute och tittade efter henne innan jag gick och la mig. Hon har kattlucka till källaren och brukar sova i en korg där när ingen släpper in henne genom dörren.
På morgonen syntes det inga spår efter henne. Jag har pratat med människor i byn och ingen har sett henne. Däremot har de sett en räv...
Det är inte likt Blenda att försvinna så här, jag hoppas att hon håller sig undan frivilligt p g a stallkatten Salve som var och hälsade på i vår källare i tisdags. Hon är inte förtjust i honom.
Fast det mest troliga är att hon råkat ut för något.

Sv: Blenda är försvunnen

Förstår att du är orolig. Men kan hon inte ha blivit instägnd i ett garage eller något liknande?

Min katthane vart instängd just i ett garage, han gick ut Fredag morgon, Lördag vart jag orolig och letade utan resultat, Söndag och Måndag letade jag hela dagarna men sen gav jag upp, då hade jag redan letat där det gick att leta.
Sedan satte jag upp lappar och ringde själv till folk som satte upp lappar om upphittade katter. Utan resultat.
På Lördagen skulle jag på bio och se Pistvakt :p Hade precis släppt in den stora katten och vart ute med hunden då jag hörde någon som skrek hjärtskärande utanför dörren :love:
En granne som jag träffade dagen efter visste att jag saknade en katt och när han hade haft garaget öppet en längre stund än normalt hade han sett något litet kuta ut som en kanon fort som 17 bortåt. Så det var där han var :)
Jag var bergsäker på att han endaså var uppäten eller instängd, påkörd visste jag att han inte var, det finns en väg som är måttligt trafikerad -skola och dagis ligger lite längre bort, det är bara de som tar en stor omväg till och från som kör här förutom de boende då man kommer ut till stora vägen från två håll, mitt håll är det längsta.
Den vägen hade jag redan letat vid.

Ge inte upp, katter hittar på mycket -när man minst anar det kan de dyka upp :bump:

Fortfarande ingen Blenda. :(

När hon var liten var hon väldigt nyfiken och orädd och hälsade gärna på hos grannarna. En gång råkade grannen stänga in henne i vedbon och där blev hon kvar två dygn. Gissa om hon var glad när hon släpptes ut. Sedan blev hon försiktigare och håller sig mest i vår trädgård eller hagen bakom.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: Skjøldur
·
T
Övr. Katt Det har varit en konstig kattdag för mig och jag känner att jag måste ventilera och be om råd. Jag har två crx hon kastrater som går...
Svar
10
· Visningar
1 611
Senast: Tant Gredelin
·
Övr. Hund Fy vilken mardröm vi genomled i tisdags. Vi var på semester hos en släkting, hade varit där ett par dagar. En förmiddag hade min...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: raven_82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur