Blek päls i sommar

H

harriet

Jag vet att en del täcker sina hästar på sommaren för att deras päls inte skall bli blek.
Finns det något preparat som gör att man slipper täcka hästarna?
Om det inte finns, skulle ni vilja att det fanns?

Sv: Blek päls i sommar

Gör det så mycket om hästen blir lite blek då? :confused:

löjligt ;-) hur gör man när man rider då? ;-) äsch, låt hästarna ha sin naturliga färg! slänga på massa täcken på sommaren för e sån sak..

Mina hästar går givetvis utan täcke. Men i somras fick vi klagomål på att våran hopphäst va solblekt. Vi frågade vad ska vi göra då? Svar: Låt honom ha ett täcke. Detta tycker inte jag verkar vettigt, så det är därför jag undrar om det finns något preparat.

Klagomål...ha ha..skämtar du ????? Vem klagade då ? Hade jag vart dig hade jag bett denne som klagade att fara och flyga. Mycket dumt har jag hört, men jag tror nog detta tog priset..

Vadå klagat?? Det spelar väl ingen roll att någon klagar? Hästar är hästar och att täcka dem för färgens skull?? Aldrig hört nåt värre, och preparat... ??? Nix pix.

Sen har ju de flesta hästar annan färg på sommarpälsen än vinterpälsen i alla fall.

Jag tycker att hästarna blir fina på sommaren. Min fux blir iaf fin, jag har inte tänkt på att hon är solblekt.

malu

Haha, min e blekt året runt!!:D har en häst som är black...

hehe fiint :D

Till alla:
Jag tycker i alla fall att det skulle vara helt idiotiskt att täcka hästen på sommaren för att pälsen inte ska bli solblekt!

malu

Håller fullständigt med. Enda anledning jag kan se til att täcka hästen på sommaren är om den får eksem

Vissa människor borde ha hållt sig till My Little Pony's, hör jag...

Hoppas du har nog med vett att skaka av dig såna där idiotiska åsikter.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka