Blästersand

H

heylan

Har länge funderat på att byta sand i akvariet då jag inte alls gillar engelsk sjösten. Tänkte göra det i samband med att jag flyttar, men nu vet jag inte när det kommer att ske så då kan jag lika gärna göra det nu! Har hela tiden varit inställd på rådasand (ca 2mm) men har nu läst en massa om de som använder blästersand (0,2-0,7mm). Snyggt är det ju, men hur mår växterna i det? Blir det inte för tätt för rötterna?

Sv: Blästersand

Hm...som vanligt är jag impulsiv. Åkte o kikade på blästersand, men det slutade med att jag köpte "tvättad sand" dvs korstorlek från "blästersandsstorlek" upp till 3 mm. Risken är ju att de större kornen hamnar i ett skikt högst upp, men det återstår att se!

Sv: Blästersand

Jag har blästersand från Biltema i mina kar och det funkar bara bra! Har den stora kornstorleken.
Växterna växer bra och fiskarna älskar det.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 973
Hästmänniskan Hejsan, Lite bakgrund - Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 980
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
13 871
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix