Sv: Blåspray

den håller undan insekterna också och jag brukar använda den på dom flesta småsår.

Jag brukar spraya på blåspray efter jag rengjort sår, läker bra och håller insekter borta

Min pålla lyckades slita av en av sina kastanjer. Det såg lite sårigt ut och jag sprayade på blåspray i ett par dagar. Såret läkte fint.

En liten parantes bara: Jag fick tips av en vet, assistent att badda citron på småsår. Det fungerar också uttorkande och är ju helt naturligt. Min häst läkte jättefort.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 351
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka